Az EcoSim felajánlásának köszönhetően idén is üzleti szimulációs szoftvert nyerhet az a három középiskola, ahonnan a legtöbb csapat részt vesz a PénzSztár két online fordulójában. A program segít a gyakorlatba átültetni a megszerzett elméleti ismereteket, így a diákok játékosan tanulhatnak saját és egymás döntéseiből.
Az EcoSim célja a gazdasági alapfogalmak és összefüggések megismertetése a játékos tanulás módszerével. A diákok a szimulációban egy bolti üzletvezető bőrébe bújhatnak, és stratégiai döntéseket hozhatnak pénzügyi, marketing és emberi erőforrás menedzsment területeken. Az EcoSim szimulációi a valóság lemodellezésére törekszenek, így a diákok azonnali képet kaphatnak döntéseik hatásáról, és megtapasztalhatják a piaci környezetet, ahol az eredményességet a versenytárs csapatok is befolyásolják.
A különdíjként elnyerhető CornerShop szimulációban a játékosok egy alapvető élelmiszereket, újságokat és édességet árusító kisbolt irányítását veszik át. A diákok dönthetnek arról, hogy belépnek-e további piacokra, például a játék, a szépségápolási- vagy a háztartási cikkek piacára. A termékeket megfelelő mennyiségben és választékban kell megrendelniük, és ezekhez a kiskereskedelmi haszonkulcsot/árrést is meg kell határozniuk. A bolt eladókat is foglalkoztat, így a vezetőségnek a megfelelő személyzeti létszámot és béreket is biztosítania kell. Kiemelt figyelmet kell fordítani a megfelelő pénz- és készletgazdálkodásra. Ezek mind a csapatok feladatai a szimulációban.
A program a legalapvetőbb és egyik legfontosabb gazdasági tevékenységet, a kereskedelmet szemlélteti egyszerűsített formában. Mivel egy kis gazdasági egység működését modellezi, a játék jól érzékelteti azt a kihívást, amelyet a piaci verseny támaszt egy kisvállalkozással szemben. A diákok csapatokat alkotva játszanak és tanulnak egymás döntéseiből.
Bővebb információ a CornerShop szimulációról