+36 1 354 1608 és +36 20 317 5185 (H-P 10.00-16.00) info@penzsztar.hu

Október 27-én 115 csapat részvételével kerül sor a PénzSztár verseny megyei selejtezőjére. A 23 helyszínen párhuzamosan zajló vetélkedő eredménye alapján derül ki, hogy melyik 32 csapat jut tovább a november 10-i regionális fordulóba.

A megyei selejtező 2016. október 27-én csütörtökön 14 és 17 óra között kerül megrendezésre. Minden résztvevőnek legkésőbb 13 órára meg kell érkeznie a helyszínre, hogy elegendő idő maradjon a regisztrációra, az elhelyezkedésre és a játékszabályok ismertetésére, mert pontban 14 órakor mind a 23 helyszínen elindul a verseny. A játék befejezését követően kerül sor az eredmények összegzésére, a régiós győztesek meghatározására, döntetlen állás esetén a szétlövésre, illetve a pontszámok régiós összesítése alapján a továbbjutó 2. helyezettek megállapítására. A helyszínenként párhuzamosan zajló eredményhirdetést és záróceremóniát követően, a verseny befejezése 17.30 óra körül várható.

A megyei selejtező versenyhelyszínei ide kattintva érhetők el

A forduló menete

A fordulóban helyszínenként 5-5 négyfős csapat vesz részt, akik a játék során semmilyen külső segítséget, segédletet nem használhatnak. A versenyzők az eddig szerzett pontjaikat elveszítik, mindenki tiszta lappal indul. Mind a 23 helyszínen egyszerre folyik a verseny, teljesen azonos feladatokkal. A zsűrinek nincs lehetősége szubjektív ítéletre, ilyen feladatok nem is szerepelnek ebben a fordulóban annak érdekében, hogy az egyes régiókon belüli összehasonlítás lehetővé váljon. A megyei selejtezőben szereplő 100 hazai csapatból 28 juthat tovább a középdöntőbe: a budapesti és a megyei győztesek, illetve rajtuk kívül 6 régióból az oda tartozó 3-3 megye legjobb második helyezettje, a közép-magyarországi régióból pedig a budapesti és a Pest megyei 2. helyezett. A 15 határon túli csapatból 4 mehet tovább: a három győztes és a legjobb 2. helyezett. A csapatok közötti esetleges pontegyenlőség esetén szétlövés dönt a továbbjutásról. Lényeges, hogy a játék területi alapon szerveződik, tehát az egyes régiók közötti összehasonlításnak nincs jelentősége.

A játékban szereplő feladattípusok

Kiegészítő

A feladat alapja tíz mondat, melyek mindegyikéből hiányzik egy-két szó, fontos kifejezés. Ezeket kell beírni a feladatlapon szereplő üres helyekre. Minden helyesen kiegészített szövegrész 3-3 pontot ér. Összesen maximum 30 pont szerezhető. A gondolkodási idő 8 perc.

Definíció

Minden csapat kap egy feladatlapot, rajta 10 definícióval. A definíciókhoz tartozó kifejezéseket kell ráírni a feladatlapra. Gondolkodási idő 8 perc. Minden helyes megfejtés 3 pontot ér, összesen 30 pont szerezhető.

Javítsd!

Minden csapat kap egy oldalnyi, azonos tartalmú szöveget, amelyben tíz hiba van. A feladat megtalálni, bejelölni és kijavítani a hibákat. Minden hibafelismerés 1-1 pontot, a helyes javítás további 2-2 pontot ér. Összesen 30 pont szerezhető. A gondolkodási idő 8 perc.

Felező

A feladatlapon 10 állítás/kérdés szerepel, melyek mindegyikéhez négy válaszlehetőség tartozik. A négy változatból kell kiválasztani a két helyes választ. Csak az a megoldás ér pontot, ahol a csapat mindkét helyes választ megjelölte. Összesen 30 pont szerezhető. A gondolkodási idő 6 perc.

Számítási feladat

A feladatlapon egy számítási feladat szerepel. A megoldásra 4 perc áll a csapatok rendelkezésére. Csak pontos eredmény fogadható el. Jó megoldással 10 pontot lehet elérni.

Több vagy kevesebb?

A játékvezető 10 olyan állítást ismertet, amely adatot tartalmaz. A csapatoknak állításonként 20” alatt azt kell eldönteniük, hogy a valóságban ez az érték több, vagy kevesebb. A döntéshez egy K – szerintük a valóságban kevesebb, vagy egy T – szerintük a valóságban több betűjelű lapot kell a játékvezető felszólítására egyszerre felemelniük. Minden találat 2 pontot ér, összesen 20 pont szerezhető.

Történelmi kakukktojás

A feladatlapon 6 csoportban 4-4 történelmi pénzügyi témájú kifejezés olvasható, amelyek közül egy – a megadott szempont szerint – nem illik a másik három mellé. Ezt a kakukktojást kell minden csoportban egyértelműen, aláhúzással megjelölnie a csapatnak. Minden találat 3 pontot ér. Ha a csapat mind a 6 kakukktojást megtalálja, akkor 2 prémium pontot is kap, így ebben a feladatban összesen 20 pont szerezhető. A gondolkodási idő 6 perc.

Totó

Minden csapat kap egy 13+1 kérdést tartalmazó totószelvényt. Egy-egy helyes tipp 2 pontot (13×2) ér, de az a csapat, amelyik mind a 13 kérdésre helyesen tippel és a +1 kérdésre is jó választ ad, összesen 30 pontot kap. A +1 kérdés – mint a labdarúgással játszott totóban – csak akkor ér, ha minden más helyes volt! A tippelésre 7 perc áll rendelkezésre. Minden kérdésnél csak egyértelmű jelöléssel kiválasztott, egyetlen válasz fogadható el!

Kérdések a szövegből

Elhangzik egyszer egy nyomtatott oldal terjedelmű szöveg, amely alapján a csapatoknak a feladatlapon szereplő 10 kérdésre kell válaszolniuk. A szöveg elhangzása közben a versenyzők jegyzetelhetnek, és kizárólag a felolvasás ideje alatt a szöveg kivetítve is látható. A csapatok csak ezt követően kapják meg a kérdéseket tartalmazó feladatlapot. Gondolkodási idő a szöveg elhangzása után még 6 perc. Minden jó válasz 3 pontot ér. Összesen 30 pont szerezhető.

Mozaikszó

Minden csapat kap egy feladatlapot, rajta 10 mozaikszóval. Ezeknek a teljes változatát kell megadniuk. Idegen nyelvből származó mozaikszó esetén szintén a pontos magyar megfelelőt kérjük, de természetesen a helyes angol változatot is elfogadjuk. Mindkettő feltüntetése nem ér plusz pontot. A gondolkodási idő 5 perc. Minden helyes megfejtés 2 pontot ér, de ha az összes megoldás jó, akkor a csapatnak +5 pont jár, így összesen 25 pont szerezhető.

Adatpárosító

Minden csapat kap egy A4 méretű lapot feliratokkal, és egy borítékot. A borítékban szereplő részletek felhasználásával 10 összeillő párt kell alkotni. Minden jó pár 2 pontot ér, de ha az összes megoldás helyes, a csapat +5 pontot kap, tehát összesen 25 pont szerezhető. A gondolkodási idő 5 perc.

Igaz-hamis

A feladatban elhangzó állításokról azt kell eldönteni 20” alatt, hogy igazak-e vagy hamisak. Tippelni úgy lehet, hogy a játékvezető felszólítására a csapat vagy az igazat jelentő I, vagy a hamisat jelző H betűvel ellátott lapját emeli fel. Minden helyes tipp 2 pontot ér, azaz összesen 20 pont szerezhető.

Share This

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ a böngészés biztonságának növelése és a felhasználói élmény fokozása érdekében. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close