+36 1 354 1608 és +36 20 317 5185 (H-P 10.00-16.00) info@penzsztar.hu

2018. évi PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferencia

2018. április 19-én immár negyedik alkalommal került sor a PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferenciára. A Diákhitel Központ és a Budapesti Gazdasági Egyetem támogatásával megrendezett egész napos szakmai program keretében pénzügyi és gazdasági vezetők, egyetemi oktatók és a pénzügyi ismeretterjesztés területén tevékenykedő szervezetek szakemberei adtak átfogó képet a gazdaság és a pénzvilág aktuális trendjeiről, a pénzügyi edukáció helyzetéről, lehetőségeiről. A résztvevők olyan újdonságokat, módszertani megoldásokat is megismerhettek, amelyek nem csupán a pénzügyi műveltség fejlesztése, de a korszerű, 21. századi oktatás megvalósítása szempontjából is nélkülözhetetlenek.

Dékáni köszöntő a PénzSztár konferencián

Prof. Dr. Ábel István dékán a házigazda Budapesti Gazdasági Egyetem nevében köszöntötte a 2018. április 19-én megrendezett PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferencia résztvevőit.

Kovács Árpád: A PénzSztár verseny egy misszió

Dr. Kovács Árpád, a Költségvetési Tanács és egyben a PénzSztár Versenyközpont elnöke nyitotta meg a 2018. évi PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferenciát és köszöntötte az egybegyűlteket.

Kihívások és lehetőségek a szakképzésben

Katona Miklós, a Nemzetgazdasági Minisztérium főosztályvezetője beszámolt a pénzügyi és vállalkozói ismeretek tantárgy szakgimnáziumi bevezetésének tapasztalatairól és ismertette a szakképzésben elérhető tanulási utakat.

Diákhitel – lehetőség és befektetés a tudásba

Hogyan járul hozzá a Diákhitel a fiatalok továbbtanulásához és hogyan fejleszti pénzügyi tudatosságukat – ezekre a kérdésekre adott választ Bugár Csaba, a Diákhitel Központ vezérigazgatója.

A fiatalok verseny- és fogyasztói tudatossága

Tevanné dr. Südi Annamária, a GVH főtitkára egy 2017-es kutatás fontosabb összefüggéseit ismertette, amely a fiatalok fogyasztói tudatosságát, a gazdasági versennyel kapcsolatos tájékozottságát mérte.

Mire költ a magyar állam?

A magyar államháztartás GDP-arányos kiadása az egyik legmagasabb Európában. Dr. Palócz Éva, a Kopint-Tárki Zrt. vezérigazgatója előadásában azt mutatta be, hogy mely célokra költ a magyar állam különösen sokat, európai összehasonlításban.

Új trendek a pénz világában

A válság megrázta a bizalomra és állami tekintélyre épülő pénz nimbuszát. Kialakult az e-pénz, a blocklánc, a tcoin és néhány tucat horizontális elvű „csaknem-pénz”. Dr. Bod Péter Ákos professzor ezeket a változásokat tekintette át.

Hogyan tovább a pénzügyi műveltség fejlesztésében?

A középiskolai pénzügyi, gazdasági oktatás helyzete nagyrészt még megoldatlan. Dr. Horváth Ilona kutatótanár azokat az új utakat mutatta be, amelyek előrelépést jelenthetnek mind az iskolai oktatás, mind az iskolán kívüli, pénzügyi műveltség fejlesztését célzó lehetőségek tekintetében.

PénzSztár verseny: eredmények és tervek

A PénzSztár Konferencia keretében Kerekes György István, a PénzSztár Versenyközpont vezetője tekintette át az eddigi PénzSztár versenyek tanulságait és meghirdette az idei versenyt. Sor került a PénzSztár Díj a Pénzügyi Műveltség Fejlesztéséért elnevezésű díj átadására is.

Munkahelyválasztási preferenciák és a munka jövője

Bencze Róbert, a PwC HR-tanácsadási csoportjának igazgatója ismertette, hogy a mai fiatalok milyen szempontok alapján választanak munkahelyet és arra is kitért, hogy mely munkahelyek kerülnek veszélybe az automatizálás miatt.

Hogyan motiváljunk a játékosítás segítségével?

A munkavállalók öntudatosabbak lettek, elvárják, hogy a munkáltató olyan környezetet biztosítson számukra, amelyben dolgozni és fejlődni tudnak. Vendler Balázs, a Games for Business Kft. ügyvezetője azt mutatta be, hogyan segítenek ebben a játékok.

3D nyomtatás az iskolai gyakorlatban

A FreeDee Printing Solutions azzal a céllal indította el a „3DTech az Iskolákban” programot, hogy a 3D nyomtatás minden magyar iskolában a mindennapok része lehessen. Szabó Péter műszaki vezető a programban részt vett iskolák tapasztalatait foglalta össze.

Az e-learning alkalmazása a középiskolások oktatásában

Wittmann Zsolt, a Mathias Corvinus Collegium Középiskolás Programjának vezetője azokat a gyakorlati tapasztalatokat összegezte, melyeket az MCC a távoktatási kurzusai során gyűjtött össze, kitérve a diákok által megfogalmazott igényekre és visszajelzésekre is.

Megtalálni a hangot, avagy retorika fiataloknak

Manapság millió csatornán tudunk kommunikálni egymással, sokszor mégsem találjuk a közös hangot. Kocsis Zsuzsa kommunikációs szakember szerint a felnőttek felelőssége az, hogy a fiatalokat hozzásegítsék hangjuk felfedezéséhez és az életben való kamatoztatásához.

Csoportmunka, mint az egyéni és közösségi fejlesztés eszköze

Milyen módszerekkel lehet összeállítani egy hatékonyan működő csoportot? Milyen eszközökkel lehet segíteni a csoport munkáját annak érdekében, hogy hatékonyan tudjanak együttműködni? Tasi Péter BGE mesteroktató, team coach előadása ezekre a kérdésekre keresi a választ.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ a böngészés biztonságának növelése és a felhasználói élmény fokozása érdekében. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close