+36 1 354 1608 és +36 20 317 5185 (H-P 10.00-16.00) info@penzsztar.hu

2017. évi PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferencia

Hazai és határon túli magyar középiskolai tanárok, egyetemi oktatók és a pénzügyi ismeretterjesztés területén tevékenykedő szervezetek képviselői tanácskoztak a 2017. április 25-én megrendezett III. PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferencián. A Diákhitel Központ támogatásával és a Budapesti Gazdasági Egyetem szakmai együttműködésével megtartott rendezvény résztvevői áttekintették a pénzügyi edukáció aktuális helyzetét és jövőbeli lehetőségeit, valamint megosztották egymással gyakorlati tapasztalataikat.

A mindennapok tudása a köznevelésben

Pálfi Erika, az EMMI köznevelési tartalomfejlesztésért felelős főosztályvezetője hangsúlyozta, hogy a vállalkozói kompetencia fejlesztésének célja, hogy alapját képezze azoknak a speciális ismereteknek és készségeknek, melyekre a mindennapi életben szükség van.

A Diákhitel szerepe a felsőoktatásban, törlesztési tanulságok

Bugár Csaba, a Diákhitel Központ Zrt. vezérigazgatója összefoglalta a Diákhitel bevezetése óta eltelt 16 év során szerzett tapasztalatokat, ismertette a hitelfelvétellel kapcsolatos tudnivalókat, valamint kitért a törlesztési technikákra és tanulságokra is.

Tudás és versenyképesség

Dr. Chikán Attila, a BCE tanára a felsőoktatás és a szakképzés versenyképességet befolyásoló szerepét mutatta be a Világgazdasági Fórum jelentése alapján, és felvázolta azokat a tényezőket, melyek segítségével a romló tendencia megfordítható lenne.

A IV. ipari forradalom hatása az oktatásra

Dr. Bod Péter Ákos, a Budapesti Corvinus Egyetem tanárának előadása a globális tendenciák elemzése alapján foglalta össze a magyar oktatási rendszer előtt álló feladatokat, külön kihangsúlyozva a folyamatos újratanulás képességének fontosságát.

Kihívások a digitális készségek iskolai fejlesztésében

Dr. Turcsányi-Szabó Márta, az ELTE egyetemi docense hangsúlyozta, hogy a digitális technológia vívmányaival sokszor még az ipar is nehezen tud lépést tartani, így az oktatásra komoly feladat hárul, hogy képes legyen flexibilisen reagálni a változásokra.

Pénzügyi műveltség a hazai és nemzetközi kutatások tükrében

Dr. Horváth Ilona kutatótanár arra hívta fel a figyelmet, hogy összefüggés mutatható ki a magyar felnőtt lakosság és a középiskolás korosztály pénzügyi műveltségében mért alacsony eredmények között. Hangsúlyozta, hogy a romló tendencia a közoktatás fokozott figyelmét igényli.

PénzSztár verseny: Jelen és jövő

Kerekes György István, a PénzSztár Versenyközpont vezetője összefoglalta a PénzSztár verseny elmúlt négy évének eredményeit, és átadta a PénzSztár Díj a Pénzügyi Kultúra Fejlesztéséért elnevezésű díjat.

Gazdasági ismeretek oktatása Erdélyben

Pajzos Csaba, a Romániai Magyar Közgazdász Társaság alelnöke tájékoztatást nyújtott az erdélyi és partiumi közép- és felsőfokú gazdasági oktatásról, kitérve azokra, az „iskolarendszeren kívüli” kezdeményezésekre is, melyeket civil és szakmai szervezetek, vállalatok támogatnak.

A gazdasági ismeretek középiskolai oktatása a Felvidéken

Antalík Imre, a komáromi Selye János Egyetem tanszékvezetője bemutatta, hogy milyen szerepet töltenek be a gazdasági és pénzügyi ismeretek a felvidéki középfokú oktatásban, és ismertette a középiskolás diákok gazdasági ismereteinek bővítésére irányuló törekvéseket.

A szerbiai gazdasági-pénzügyi oktatás

Tóth Kornél, a zentai Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola igazgatója elmondta, hogy a végrehajtott módszertani reformok teremtették meg az alapját azoknak a fejlesztéseknek, melyek eredményeként az iskola ma Szerbiában élen jár a modern, kompetencia alapú oktatás alkalmazásában.

Gazdasági alapismeretek oktatása Kárpátalján

Papp Géza, a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tanára kiemelte, hogy a dinamikusan fejlődő gazdasági ágazatok naprakész tudással rendelkező szakembereket várnak az iskoláktól, melynek a Kárpátalján működő magyar tannyelvű intézmények is igyekeznek megfelelni.

A hatékony tanulás módszertana

Lantos Mihály tanulásmódszertani tréner arra hívta fel a figyelmet, hogy ha élni akarunk a modern világ adta lehetőségekkel, akkor használatba kell vennünk az elménk adta lehetőségeket is, hogy a tanulásnak ne az elszenvedői, hanem a haszonélvezői legyünk.

Gamification a gazdasági ismeretek oktatásában

Orova Balázs, az EcoSim Business Simulations vezetője ismertette a gamification lényegét és bemutatta a gamification gyakorlati alkalmazásának lehetőségeit a gazdasági ismeretek oktatása terén.

Tehetséggondozás és közösség a Kárpát-medencében

Wittmann Zsolt, a Mathias Corvinus Collegium Középiskolás Programjának megbízott programvezetője a tehetséggondozás és közösségépítés határokon átívelő lehetőségeit mutatta be, egy hazai jó gyakorlat tapasztalataival gazdagítva.

Tárgyalás- és érveléstechnika

Tanács János, a Budapesti Műszaki Egyetem Filozófia és Tudománytörténet Tanszékének tanszékvezető-helyettese ismertette az érveléstechnika jelentőségét, majd bemutatta a tárgyalás- és érveléstechnika kurzusok főbb vonásait.

A kommunikáció fejlesztésének lehetőségei

Lovas György tréner, a PénzSztár Versenyközpont versenyszervezője kiemelte, hogy a Pénzsztár verseny feladatai – a szakmai ismereteken túl – nagy hangsúlyt fektetnek azokra a készségekre is, amelyek a hatékony kommunikáció biztosítékát jelentik.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ a böngészés biztonságának növelése és a felhasználói élmény fokozása érdekében. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close