2019. évi PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferencia
2019. április 25-én ötödik alkalommal került sor a PénzSztár Nemzetközi Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferenciára. A Diákhitel Központ támogatásával – a Penta Unió Oktatási Centrumban – megrendezett egész napos szakmai program keretében ismét szó esett a pénzügyi edukáció helyzetéről, az elért eredményekről és a jövőbeni tervekről, és a résztvevők áttekintést kaphattak a gazdaság és a pénzvilág aktuális folyamatairól is. A délutáni előadások – a hagyományoknak megfelelően – ismét a gyakorlati szempontokra fókuszáltak, és az oktatás területén alkalmazható technikai újdonságokat, a fiatalok képességeit kibontakoztató korszerű módszereket és a modern finanszírozási megoldásokat vették górcső alá.
Az adótudatossággal az adózók is nyerhetnek
Izer Norbert adóügyekért felelős államtitkár rávilágít, hogy az adótudatosság nemcsak a központi költségvetésnek hozhat több százmilliárd forintot, de tudatos adózással az adózók is jelentős összeget spórolhatnak meg.
A pénzügyi és vállalkozási ismeretek oktatásának tapasztalatai
Dr. Varga Zoltán Balázs, a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum kancellárja előadásában áttekinti a pénzügyi és vállalkozási ismeretek tantárgy szakgimnáziumi bevezetésének előzményeit és várható eredményeit.
Trendváltások a világgazdaságban – magyarországi hatások
A világban ismét fordulni látszik a gazdasági konjunktúra, felgyűltek a geopolitikai feszültségek. Dr. Bod Péter Ákos, a Budapesti Corvinus Egyetem professzora arra keresi a választ, hogy mindezek a hatások miként érintik Magyarországot.
A diákhitel lehetőség és felelősség is egyben
Miért segítség a Diákhitel? Ki, mikor, milyen diákhitelt vehet fel? Miért érdemes diákhitellel tervezni az egyetemi éveket? Ezekre a kérdésekre ad választ Chornitzer Péter, a Diákhitel Központ Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Gazdasági képzés az erdélyi magyar középiskolákban
Dr. Szász Levente, a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Közgazdaság- és Gazdálkodástudományi Karának magyar tagozatért felelős dékánhelyettese az általuk alkalmazott gazdasági oktatást mutatja be.
PénzSztár verseny, mint egy sajátos oktatási koncepció
Dr. Horváth Ilona kutatótanár, középiskolai oktatási szakértő a PénzSztár verseny eredményeinek elemzése kapcsán a pénzügyi műveltség hatékony fejlesztésének szükségességét hangsúlyozza.
A digitális oktatás lehetőségei a középiskolában
Pintér Gergely, az OFI Digitális Tartalomszolgáltató Központjának vezetője a Nemzeti Köznevelési Portál szolgáltatásainak bemutatásán keresztül megismerteti az érdeklődőket a digitális tankönyvek új generációjával.
Mesterséges intelligencia és robotok az oktatásban
Boa László, az IBM Cloud & AI technológiai szakértője a mesterséges intelligencia oktatási célú alkalmazásának lehetőségeiből nyújt ízelítőt, és kitér arra is, hogyan ösztönözheti Watson az osztályteremben zajló ismeretszerzést.
Pénzügyek oktatása üzleti szimulációval
A pénzügyi ismeretek oktatásában az elmélet és a gyakorlat egyaránt fontos. Orova Balázs, az EcoSim vezetője az üzleti szimulációs játékokat mutatja be, melyek virtuális környezetben teszik lehetővé a gyakorlatias ismeretszerzést.
Kreativitással a hatékony tanulásért
Hogyan lehet középiskolások számára élményalapú, mégis hatékony képzési programokat szervezni? Mi érdekli a középiskolás diákokat? Ezeket a kérdéseket igyekszik megválaszolni Wittmann Zsolt, a Mathias Corvinus Collegium Középiskolás Programjának vezetője.
A tanulás új formái: esettanulmányi versenyek
A munkavállalók számára ma már nélkülözhetetlen a problémamegoldás, a kritikus gondolkodás és a kommunikáció képessége, melyek fejlesztéséhez Ábrahám Zsolt, a Case Solvers alapítója szerint ideális platformként szolgálnak az esettanulmányi versenyek.
Vállalatfinanszírozás a közösség erejével
Szeles Nóra, a Tőkeportál piacfejlesztési vezetője elárulja, hogyan teszi lehetővé a közösségi finanszírozás azt, hogy a helyi kezdő vállalkozások tőkét vonjanak be, miközben potenciális ügyfélkörüket is növelik és márkájukat erősítik.