+36 1 354 1608 és +36 20 317 5185 (H-P 10.00-16.00) info@penzsztar.hu

2016. évi PénzSztár Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Oktatási Konferencia

 

2016. április 21-én immár második alkalommal gyűltek össze a pénzügyi tudatosság növelése iránt elkötelezett középiskolai tanárok, egyetemi oktatók és pénzügyi szakemberek, hogy a Budapesti Gazdasági Főiskolán megrendezett PénzSztár Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Konferencia keretében áttekintsék a gazdasági és pénzügyi oktatás aktuális helyzetét és fejlesztési lehetőségeit.

Pénzügyi kultúra, a munka világa és a szakképzés

Pénzügyi kultúra, a munka világa és a szakképzés

Balogh László pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár ismertette a Nemzetgazdasági Minisztérium elképzeléseit a pénzügyi műveltség fejlesztésére vonatkozóan, és összefoglalta, hogy milyen változások várhatók a szakoktatásban 2016 szeptemberétől.

Diákhitelezés és pénzügyi edukációs megoldások

Diákhitelezés és pénzügyi edukációs megoldások

Bugár Csaba vezérigazgató ismertette azokat a kommunikációs megoldásokat, melyeket a Diákhitel Központ a középiskolás korosztály pénzügyi ismereteinek bővítése céljából alkalmaz, és bemutatta a társaság pénzügyi edukációs programjait.

A NAV társadalmi felelősségvállalása az oktatásban

A NAV társadalmi felelősségvállalása az oktatásban

Dr. Vas Adrienn, a NAV KEKI képzési igazgatóhelyettese azokról a kezdeményezésekről számolt be, amelyekkel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a középiskolai pénzügyi oktatást igyekszik támogatni a fiatalok adótudatos magatartásának kialakítása érdekében.

A PénzSztár szerepe a pénzügyi kultúra fejlesztésében

A PénzSztár szerepe a pénzügyi kultúra fejlesztésében

Kerekes György István, a PénzSztár Versenyközpont vezetője beszámolt a PénzSztár verseny legfontosabb célkitűzéseiről és eredményeiről, és ismertette a PénzSztár Konferencia és a PénzSztár Iskolahálózat által kínált további lehetőségeket.

A magyar fiatalok pénzügyi-gazdasági ismeretei, készségei

A magyar fiatalok pénzügyi-gazdasági ismeretei, készségei

Dr. Bod Péter Ákos, a Budapesti Corvinus Egyetem professzora előadásában rámutatott, hogy miközben a magyar fiatalok tudásszintje jó közepes a velük versenyben álló nemzetekéhez mérve, az alkalmazási képességek terén ennél rosszabb a helyzet.

A korszerű tudás, a pénzügyi műveltség és a PénzSztár verseny

A korszerű tudás, a pénzügyi műveltség és a PénzSztár verseny

Dr. Horváth Ilona, a PénzSztár verseny középiskolai oktatási szakértője arról beszélt, hogy a pénzügyi műveltségnek milyen szerepe van a korszerű tudásban, és a PénzSztár eredményei miként tükrözik a pénzügyi műveltség fejlesztésének szükségességét a közoktatásban.

Pénzügyi-gazdasági oktatás egy alapítványi iskolában

Pénzügyi-gazdasági oktatás egy alapítványi iskolában

Dr. Sipos Mihály igazgató az egri Neumann János Középiskola és Kollégium oktatási szerkezetét és vállalkozási gyakorlatát mutatta be, és kitért arra is, hogy az intézmény milyen szerepet tölt be a középiskolás fiatalok pénzügyi ismereteinek fejlesztése terén.

Hogyan alkalmazható a játékosítás iskolai környezetben?

Hogyan alkalmazható a játékosítás iskolai környezetben?

Lippai Edit, az ELTE PPK adjunktusa a gamification fogalmával ismertette meg a közönséget, és valós adatokon, illetve gyakorlati példákon keresztül mutatta be, hogy milyen módon lehet a játékosítást motivációs céllal alkalmazni az iskolai oktatás során.

Hogyan lesz valaki jó előadó és mi a sikeres prezentáció titka?

Hogyan lesz valaki jó előadó és mi a sikeres prezentáció titka?

Dr. Németh Zoltán prezentációs szakértő előadásában azokra a kérdésekre adott választ, hogy vajon jó előadónak születni kell-e, vagy beletanulni is lehet, milyen módszerekkel lehet felkelteni és fenntartani a közönség érdeklődését, és mitől is lesz sikeres egy prezentáció.

Csoportmunka: szerepek, lehetőségek, távlatok

Csoportmunka: szerepek, lehetőségek, távlatok

Réti Mónika, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet kutatója a csoportban betöltött szerepekről és a csoportmunka oktatási célú alkalmazásának lehetőségeiről beszélt, illetve kitért a vállalkozói készségek fejlesztésének néhány nemzetközi módszerére is.

Hogyan lehet értékálló az oktatás a XXI. században?

Hogyan lehet értékálló az oktatás a XXI. században?

Kovács Vilmos Levente, a Simplexion Informatikai Kft. ügyvezető igazgatója rámutatott, hogy az informatika hatására eltűnnek a tradicionális szakmák, átalakul az emberek viszonya a tudáshoz, és felértékelődik az újhoz való alkalmazkodás képessége.

Lépésről lépésre a tudásközpontúság felé

Lépésről lépésre a tudásközpontúság felé

Tóth Kornél igazgató bemutatta azokat a módszereket és gyakorlati megoldásokat, amelyeket Szerbiában és a zentai Közgazdasági és Kereskedelmi Iskolában alkalmaznak a középiskolás korosztály pénzügyi és gazdasági ismereteinek bővítése érdekében.

Lehetőségek iskolán kívüli képzésekben, blended-learningben

Lehetőségek iskolán kívüli képzésekben, blended-learningben

Tarján Kata és Lánczi Péter, a Mathias Corvinus Collegium szakemberei a közgazdasági ismeretek iskolán kívüli oktatásának lehetőségeiről, módszereiről számoltak be, és hangsúlyozták a tanulmányi versenyek tehetséggondozásban betöltött szerepét.

Pénzügyi ismeretek és környezeti nevelés

Pénzügyi ismeretek és környezeti nevelés

Kovács Ildikó, a Junior Achievement Magyarországi Alapítvány munkatársa egy innovatív megoldást mutatott be, amely összeköti a gyakorlati pénzügyi oktatást a környezeti neveléssel, és lehetővé teszi, hogy a diákok az iskolakertet, mint vállalkozást működtessék.

A verseny támogatói

logok-sponsor-anima-194 ____________________________

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ a böngészés biztonságának növelése és a felhasználói élmény fokozása érdekében. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close